Urologija

Urologija je grana medicine koja se bavi oboljenjima urogenitalnog trakta kod muškaraca i žena (bubrezi, bešika, uretra…), kao i genitalnog trakta kod muškaraca (penis, testisi, prostata…).

Infekcije mokraćnih kanala, kamen u bubregu i mokraćnim putevima, oboljenje prostate, neki su od najčešćih razloga za posetu urologu. Međutim, naizgled bezazleno ili manje opasno stanje može da krije neko od malignih oboljenja urogenitalnog trakta. Ne zanemarujte simptome, na vreme posetite lekara. Ukoliko ste suočeni sa blažim tegobama, urolog će vam pomoći da se što pre oporavite i lagodnije prođete kroz proces izlečenja, ukoliko ste ipak suočeni sa ozbiljnim izazovima važno je da znate da maligna oboljenja otkrivena u ranim stadijumima najčešće su potpuno izlečiva.

Unapredite svoje zdravlje i kvalitet života zakažite pregled kod našeg urologa.

Kamen u bubregu

Kamen u bubregu je veoma česta zdravstvena tegoba koja može izazvati velike probleme. Simptomi mogu biti vrlo bolni i neprijatni, uključujući oštru bol u donjem delu leđa, bol prilikom mokrenja, krv u urinu, mučninu i povraćanje. Ti simptomi se obično javljaju kada kamen blokira protok urina kroz ureter.

Najčešće se formiraju zbog nakupljanja minerala poput kalcijuma, oksalata i fosfata u urinu, koji se vremenom kristalizuju i formiraju kamenje. Faktori su najčešće genetska predispozicija, loša ishrana bogata solima i šećerima, nedovoljan unos tečnosti i loše navike poput pušenja i prekomerne konzumacije alkohola.

Lečenje varira u zavisnosti od veličine i lokacije kamena. Manji kamenčići često se mogu izbaciti prirodno putem mokraćnih puteva uz adekvatan unos tečnosti i lekove za ublažavanje simptoma. Međutim, u nekim slučajevima može biti potrebno medicinsko ili hirurško uklanjanje kamena, posebno ako je kamen veći ili uzrokuje komplikacije poput infekcija ili oštećenja bubrega.

Važno je obratiti se lekaru ukoliko primetite simptome kako biste dobili pravilnu dijagnozu i tretman.

Oboljenje prostate

Problemi koji se mogu javiti usled oboljenja prostate su raznoliki i mogu znatno uticati na kvalitet života muškarca. Neki od najčešćih simptoma obuhvataju učestalo mokrenje, otežano mokrenje, bol u predelu karlice, krv u mokraći ili semenoj tečnosti, kao i seksualne disfunkcije. Ovi simptomi mogu biti znakovi različitih oboljenja prostate, kao što su benigna hiperplazija prostate, prostatitis ili čak karcinom prostate

Uzroci nastanka oboljenja prostate mogu biti genetski faktori, hormonska neravnoteža, nezdrav način života ili infekcije. Kada je reč o lečenju oboljenja prostate, postoje različite metode koje se primenjuju u zavisnosti od vrste problema i težine bolesti. U nekim slučajevima, lečenje se može svesti na promenu životnih navika, kao što su zdrava ishrana, redovna fizička aktivnost i izbegavanje stresa. U drugim situacijama, može biti potrebna primena lekova ili hirurški zahvati kako bi se rešio određeni zdravstveni problem.

Važno je da muškarci budu svesni značaja redovnih pregleda prostate. Uz pravovremenu dijagnozu, profesionalno lečenje i brigu o zdravlju, moguće je efikasno kontrolisati simptome i poboljšati kvalitet života.