Endokrinologija

Endokrinologija predstavlja važnu granu medicine posvećenu proučavanju poremećaja endokrinog sistema i hormona koji igraju ključnu ulogu u regulisanju različitih telesnih funkcija. Internista-endokrinolog se specijalizuje za dijagnostikovanje i lečenje oboljenja povezanih sa žlezdama unutrašnjeg lučenja, poput dijabetesa, poremećaja funkcije štitne žlezde, metaboličkih problema, srčanih oboljenja, osteoporoze i gojaznosti.

Unapredite svoje zdravlje i kvalitet života, zakažite pregled kod našeg endokrinologa na vreme.

Dijabetes

Dijabetes se danas ubraja među najčešća endokrinološka oboljenja, sa prevalencom u stalnom porastu. To je posledica modernog stila života i povećanja broja spoljašnjih etioloških činilaca, među kojima se posebno izdvaja gojaznost, fizička neaktivnost i stres. Ogroman broj pacijenata (oko 50%) ne zna ili nije svestan da boluje od šećerne bolesti, čime se izlaže ozbiljnom riziku ranog razvoja mnogobrojnih komplikacija ove bolesti.

Dijabetes (Diabetes Mellitus) je kompleksno oboljenje koje se javlja kao posledica disbalansa u lučenju ili delovanju insulina, ključnog hormona proizvedenog u pankreasu. Insulin igra ključnu ulogu u metabolizmu ugljenih hidrata, odnosno regulisanju nivoa šećera u organizmu. Kada nema dovoljno insulina, šećer koji unosimo hranom ne može se preneti iz krvotoka u ćelije, što rezultira povećanjem nivoa šećera u krvi.

Bolesti štitne žlezde

Bolesti štitne žlezde su odmah iza dijabetesa po svojoj zastupljenosti. Predstavljaju ozbiljna medicinske stanja koja zahtevaju pažnju stručnog tima lekara. Štitna žlezda igra ključnu ulogu u regulaciji metabolizma i ravnoteže hormona u organizmu.

Dva najčešća poremećaja su hipertiroidizam, kada štitasta žlezda proizvodi previše hormona, i hipotiroidizam, kada proizvodi premalo hormona. Uvećanje žlezde, poznato kao struma, može biti povezano sa preteranom ili nedovoljnom aktivnošću žlezde.

Mnoge bolesti štitne žlezde mogu biti asimptomatske u početku, što može otežati pravovremenu dijagnozu. Širok je spektar simptoma i komplikacija uključujući umor, gojaznost, nervozu, i probleme sa koncentracijom. Otkrivanje i lečenje poremećaja u funkciji žlezde u ranim fazama može sprečiti nastanak komplikacija.
Dijagnoza bolesti štitne žlezde obično podrazumeva kompleksnu procenu nivoa hormona, ultrazvučni pregled i eventualno biopsiju.
Važno je da se pravovremeno obratite lekaru ukoliko primetite bilo kakve simptome koji bi mogli da ukazuju na probleme sa štitnom žlezdom. Prevencija i redovne kontrole su ključne za očuvanje zdravlja ove važne žlezde.